فراخوان صعود به قله آزادکوه

آزاد کوه، قله ای با ارتفاع 4350 متر، یک کوه منفرد و زیبا در رشته کوه‌های البرز میانی است. این قله تنها به وسیله یال جنوبی و از طریق گردنه چورن به دیگر قلل منطقه همچون یخچال، سرماهو و کمانکوه ارتباط دارد و از سایر جهات کاملا آزاد است.




800,000 تومان
فراخوان صعود به قله آزادکوه

عنوان برنامه:                صعود به قله آزادکوه

 *** پیش نیاز اجباری دماوند ***

تاریخ اجرای برنامه:             14 و 15 تیر ماه سال 1403

سطح برنامه:                        متوسط+

هماهنگ کننده:                  لیلا باوفا

راهنمای فنی:                      علیرضا باوفا

مسافت کل برنامه :              حدود 20 کیلومتر

ارتفاع‌گیری کل:                 1800متر

حداقل تعداد نفرات:            13 نفر

ظرفیت برنامه:                     20 نفر

وسیله حمل و نقل:               مینی بوس

ساعت و محل قرار:             ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه 14 تیر1403 -میدان آزادی

مهلت ثبت نام:                    سه شنبه 13 تیرماه 1403 ساعت 10:00

مهلت کنسل کردن:             سه شنبه 13 تیر ماه 1403  ساعت 12:00

هزینه پیش ثبت نام :           8،000،000 ریال (هشتصد هزار تومان)

شماره کارت : بعدا اعلام خواهد شد.

هزینه کنسلی:      هزینه ایاب و ذهاب

((( اولویت ثبت نام با اعضای محترم و شرکت کنندگان دماوند می باشد )))

 

موقعیت قله و منطقه:

آزاد کوه، قله ای با ارتفاع 4350 متر، یک کوه منفرد و زیبا در رشته کوه‌های البرز میانی است. به علت شکل ظاهری ، به این کوه نام " شاهزاده کج گردن " هم داده اند.

آزادکوه در منطقه‌ای از رشته کوه‌های البرز مرکزی قرار دارد که سمت غرب آن را جاده چالوس (در فاصله بین گچسر تا سیاه بیشه) و سمت شمال آن را جاده یوش بلده و سمت جنوب آن را دره و رود وارنگه رود ( یا جاده شمشک دیزین) تشکیل می‌دهد.
این قله تنها به وسیله یال جنوبی و از طریق گردنه چورن به دیگر قلل منطقه همچون یخچال، سرماهو و کمانکوه ارتباط دارد و از سایر جهات کاملا آزاد است. در سمت شمال غرب و شمال شرق آن دیواره‌هایی  قله را در بر گرفته است. دیواره‌های شمالی مشرف به روستاهای نسن و کلاک می باشد.

مسیر های صعود به آزاد کوه:

به طور کلی چهار مسیر صعود برای رسیدن به قله ی آزادکوه وجود دارد که نزدیک ترین مسیر از روستای کلاک بالا است.

مسیر شمال شرقی (مسیر انتخابی این برنامه)یکی از رایج ترین مسیر های صعود به قله است و آن هم از روستای کلاک بالا شروع می‌شود،  با عبور از گردنه ی چورن و مسیر پاکوب به قله می رسد و صعود تابستانه از این مسیر بین یک تا دو روز زمان می برد.

 

توضیحات:

حرکت از تهران: ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه 14 تیر1403 -میدان آزادی

شروع برنامه : ساعت 15:00 همان روز

 

حدود ساعت 15:00 روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403  از پارکینگ روستا و از میان کوچه‌ای که در کنار پارکینگ وجود دارد به سمت رودخانه ای که از روستا عبور می‌کند حرکت  می کنیم .(فاصله پارکینگ تا رودخانه  چند ده متر بیشتر نیست.) برای رسیدن به محل شبمانی از کنار همین رودخانه عبور می‌کنیم که می‌تواند راهنمای خوبی برای صعود باشد. مسیر پاکوبی در کنار رودخانه وجود دارد که ابتدا از میان باغ‌های سرسبز می‌گذرد و سپس به علف‌زارهای سرسبز می‌رسد در فاصله بین باغ‌ها و علف‌زارها یک پل چوبی بر روی رودخانه وجود دارد که از آن عبور  خواهیم کرد، این مسیر زیبا را همچنان به سمت جنوب ادامه می‌دهیم. در مسیر صعود چند چشمه وجود دارد که برای استراحت و برداشتن آب می‌تواند مورد استفاده همنوردان بزرگوار باشد. تا اینجا بیشتر مسیر دارای شیبب بسیار ملایمی است. در قسمت شرقی رودخانه راهی پاکوب وجود دارد که به سمت یال می رود، ما از این مسیر راه را ادامه دامی دهیم، شیب متوسطی دارد و در میانه آن چشمه‌های کوچکی وجود دارد سپس تراورس  و در حالی که رودخانه در سمت راستمان(شمال) قرار دارد به محل برقراری کمپ  که در ارتفاع 3400 متری است  چادرها را برپا و به آماده سازی شام می پردازیم. و سپس آماده خواب می شویم. دمای هوا در طول شب بسیار خنک است، ساعت 3:30 صبح بیدار باش و یک ساعت بعد از بیدار شدن به سوی قله حرکت میکنیم. صبحانه ای سبک میل نموده و کوله های حمله را آماده کرده ایم. فاصله کمپ تا قله حدود 3 کیلومتر است و افزایش ارتفاع از کمپ تا قله حدود 1000 متر می باشد، بنابراین در بیشتر راه با شیب تندی مواجه خواهیم شد. در مسیر پاکوب به سمت گردنه چورن حرکت  می کنیم بعد از حدود 4 ساعت پیمایش به قله4350 متری آزاد کوه می رسیم  بعد از استراحت مختصر و گرفتن عکس‌های یادگاری از همان مسیر صعود به سمت کمپ برگشته و در محل کمپ ناهار خواهیم خورد و بعد از جمع آوری چادرها و بستن کوله های سنگین به سمت روستا حرکت می کنیم . حدود ساعت 16:00 روز جمعه 15 تیر ماه 1403  به روستا و محل پارکینگ رسیده و سوار مینی بوس، راهی تهران می شویم .

نکات:

  • وجود چشمه های متعدد در مسیر
  • شیب تند مسیر صعود
  • پرتردد بودن مسیر
  • در بخش زیادی از مسیر و همچنین قله آنتن دهی موبایل وجود دارد
  • صعود در فصل تابستان به ابزار فنی و تکنیکی خاصی نیاز ندارد
  • بهترین فصل صعود خرداد ماه، اوایل تیر و اوایل مهرماه
  • لینک پیش بینی وضعیت جوی  4390 https://havakouh.com/azadkouh/

تجهیزات مورد نیاز:

  • انفرادی

کوله مناسب برنامه دو روزه، کلاه ، دستکش ، کفش مناسب کوهنوردی، باتوم کوهنوردی ،لباس بیس ، پلار، گرتکس، کوله حمله،کیسه خواب، زیر انداز کیسه خواب،  بطری آب (حداقل 2 لیتر)، تغذیه سبک + صبحانه 1 وعده  و ناهار 2 وعده ، شام 1 وعده، کیف کمک های اولیه و داروهای مصرفی، کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی مناسب ارتفاع، کارت بیمه ورزشی معتبر در سال 1403

 

  • گروهی

چادر مناسب ارتفاع 3400 -سر شعله و کپسول گاز-زیر انداز چادر-کتری و ظروف آشپزی .

 

نکات مهم:

o            داشتن کارت بیمه ی ورزشی معتبر در سال 1403 برای تمامی شرکت کنندگان لازم است. (بصورت آنلاین از سایت فدراسیون پزشکی)

o            توانایی جسمی و آمادگی  لازم برای صعود با درجه سختی 8 از 10و پیمایش مسافت 10 کیلومتر در روز با کوله سنگین

o            شرکت‌کنندگان در برنامه لازم است در صورت نداشتن هر کدام از تجهیزات گفته شده، حتما پیش از برنامه با هماهنگ کننده برنامه مطرح نمایند.

تماس با هماهنگ‌کننده:

ایمیل:      leilabavafa700@gmail.com

موبایل:    09123868709

 

 

پرسش‌ها و دیدگاه‌ها در مورد این برنامه

هنوز پرسش و دیدگاهی در مورد این برنامه ارسال نشده است، شما اولین نفر باشید!

دیدگاه شما در مورد فراخوان صعود به قله آزادکوه چیست؟ اگر پرسشی در این مورد دارید، اینجا بپرسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *