https://upscalerolexs.com
دات نت نیوک

دسته بندی گزارش

برچسب ها

عضویت در خبرنامه

نام

کابر گرامی

کاربر گرامی، فایل گزارش تهیه شده را میتوانید در ادامه مطلب دانلود و مشاهده نمایید.

شرح گزارش

20

قله خلنو - تیر ماه

پست بر روی
قله خلنو - تیر ماه

خلنو، قله‌ای با ارتفاع ۴۳۷۵ متر است که در منطقه البرز مرکزی واقع شده است و بلندترین قله استان تهران است. خلنو و آزادکوه، هر دو حدود ۴۳۷۵ متر ارتفاع داشته و پس از قله دماوند و قله علم کوه، سومین و چهارمین قلل مرتفع البرز مرکزی به شمار می‌روند. قله خلنو در قلب رشته کوه های البرز مرکزی و در شمال روستای لالون و منتهی الیه دره وارنگه رود قرار دارد. قله خلنو واقع در شمال شمشک و رودبار قصران، از شمال به دره رودخانه وارنگه‌رود، از شرق به دشت لار (محدوده‌ی لواسانات) و از غرب بوسیله خط‌الرأس هرزه‌کوه به منطقه دره رودخانه کرج متصل می‌گردد و از هر سو دارای شیب‌های تندی است. این قله سرچشمه اصلی رودخانه وارنگه رود بوده که سرچشمه و منبع اصلی دریاچه سد کرج می‌باشد.
دو راه صعود به قله خلنو از طریق دره وارنگه رود و دریاچه خلنو است. معمولا این قله را از سمت روستای لالون صعود می کنند. این بار صعود به قله خلنو از دره وارنگه رود و گذر از کنار دریاچه خلنو مسیر انتخابی برنامه بود.
با حضور ۱۱ نفر از همنوردان و به سرپرستی آقای محمد صبرآموز پیمایش این مسیر زیبا و طولانی در تاریخ ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار گردید که گزارش آن به قلم آقای مصلح عبدالهادی تقدیم می گردد.

دسته ها: سال 1398 | برچسب ها: خلنو | تعداد نمایش: (813) | بازگشت

پست بر روی نظر

News Forex
123movies