https://upscalerolexs.com
دات نت نیوک

برچسب ها

عضویت در خبرنامه

نام

شرح فراخوان

07

دشت دریوک و آبشار شاهاندشت - اردیبهشت ماه

پست بر روی

 

اطلاعات کلی برنامه
عنوان برنامه  دشت دریوک و آبشار شاهاندشت نوع برنامه طبیعت گردی
سطح برنامه

 سبک+

سطح فنی برنامه  -
تعداد روزهای برنامه 2روز وضعیت شب مانی دارد- چادر
زمان اجرا 12و13اردیبهشت ماه محل قرار

ساعت 04:00 ضلع شرقی میدان ونک

مهلت ثبت نام 9/2/98 آخرین زمان کنسل کردن 9/2/98
هماهنگ کننده برنامه سينا حسنعلي زاده راهنمای فنی برنامه محمد مظاهری
هزینه تقریبی 80هزار تومان وسیله حمل و نقل  مینی بوس
حداقل افراد ثبت نامی 10 حداکثر افراد ثبت نامی 30
شماره کارت واریز وجه

6104337862269949

مبلغ واریزی جهت ثبت نام 60هزار توامان 
 هزینه ی کنسل کردن: 60هزار تومان
 موقعیت جغرافیایی منطقه

 

برای توصیف دریوک(Deryouk) تنها کافی است گفته شود تکه ای از بهشت در میان کوه های مازندران… دشتی محصور در میان کوههای بلند که در اوج زیبایی خود در بهار روح هر طبیعت گردی را به تسخیر خود در می آورد.

برای رسیدن به دریوک با پیش گرفتن جاده هراز از سمت تهران پس از عبور از پلور و وانا در ۵۰ کیلومتری آمل یک جاده فرعی در سمت چپ جاده شما را به مقصد می رساند. دو تابلو بر سر این جاده با عنوان شهدای نمارستاق و دیگری امام زاده عبدالمناف نشان دهنده مسیر درست است. از جاده هراز تا روستای نمار ۲۵ کیلومتر جاده کوهستانی آسفالته با تغییر ارتفاعی در حدود ۱۳۰۰ متر در پیش است. پس از رسیدن به روستای نمار ادامه مسیر ابتدا جاده خاکی و سپس مسیر پیاده آغاز می گردد. با طی مسافتی در حدود ۵ کیلومتر از روستای نمار، دشت زیبای دریوک و رودخانه ای در میان رخ نشان می دهد. دشت دریوک همچنین محلی برای شروع صعود به قله های مجاور از جمله کهون یا کعون است.

از جاذبه های دریوک(کوهره) آبشار معروف آن است که بلندی بیش از ۱۰۰ متر(بلندترین آبشار زمینی ایران) دارد. این آبشار که به آبشار زمینی موسوم است بر روی تخته سنگ هایی صاف می لغزد و خود را به دشت می رساند. برای رسیدن به آبشار، پس از رسیدن به دشت به سمت چپ رفته و طی مسافتی ۱۰ دقیقه ای پای آبشار خواهید بود.

آبشار شاهاندشت بزرگترین آبشار استان مازندران و دومین آبشار بلند ایران از نظر ارتفاع و یکی از آثار ملی کشور در فهرست آثار ملی ایران است. این آبشار در روستای شاهاندشت واقع در ۶۵ کیلومتری شهر آمل در بخش امیری قرار دارد و از سمت جاده نسبت به آن دید وجود دارد. این آبشار پرآب، دائمی و عظیم، در جانب جنوبی جاده و رودخانه هراز باشکوهی وصف‌ناپذیر خودنمایی می‌کند؛ از کنار قلعه ملک بهمن بر روی یک‌ کوه هرمی شکل مشرف به روستای شاهان‌دشت به پایین می‌ریزد. در ارتفاعات مشرف به روستای شاهاندشت آبشار اصلی شاهان‌دشت با ارتفاع ۵۱ متر بزرگترین آبشار استان مازندران به‌شمار می‌رود که این آبشار که دارای سه آبشار متعدد است در مجموعه ارتفاعی در حدود ۱۸۰ متر دارد.

در بالای آبشار شاهاندشت قلعه ملک بهمن که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن مشهور است و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده‌است، واقع شده و از عظیم‌ترین قلاع کوهستانی البرز ایران است که از سنگ و نوعی ساروج که مخلوطی از شیر و تخم مرغ و نوعی خاک است ساخته شده و استحکام زیادی دارد که قدمت آن به سه هزار سال پیش می‌رسد. مسیر رسیدن به قلعه و آبشار گذر از پل روستای وانا، جاده روستای شاهاندشت، پارکینگ شاهاندشت، گذر از روستای شاهاندشت و حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی است.

 

 هواشناسی و مسیر GPS

 

https://ir.freemeteo.com/weather/coordinates-search/?gid=1059&type=Land&language=english&country=iran 

 وسایل لازم

دقت کنید که وسایل لازم برنامه یک روزه و چند روزه متفاوت است و در صورت نیاز موارد زیر را تغییر دهید.

1. کفش کوهپیمایی

2. بادگيرو گورتکس

3. لباس گرم و دستکش(لباس اضافی)

4. باتوم کوهنوردی

5. كلاه وکلاه آفتابگیر

6. عينك آفتابی و ضد آفتاب

7. پانچو

8. گتر

9. بطري آب يك ونيم ليتري پر(چشمه در محل کمپ موجود است)

10. فلاسك چاي درصورت تمایل

11. دستمال كاغذي و روزنامه

12. غذای شخصی ، تنقلات و میوه

13. کمكهاي اوليه شخصي

14. کوله و کوله حمله

15. کیسه خوب

16. وسایل پخت و پز گروهی

17. چادر دوپوش گروهی هماهنگ می شود.

18. صندل برای عبور از رودخانه ها

19. كارت بيمه ورزشي سال 98

20. داروی خاصی اگرمصرف می کنید 

در صورت نداشتن هر کدام از وسایل فوق، حتما با سرپرست برنامه مطرح نمایید. بدیهی‌ست در هر لحظه از برنامه، به دلیل مناسب  نبودن وسایل، حق هرگونه تصمیم با توجه به شرایط برنامه برای سرپرست محفوظ می باشد.

  توضیحات و سایر جزییات برنامه

انشالله صبح روز پنجشنبه ساعت 4 صبح از ضلع شرقی میدان ونک به سمت جاده هراز حرکت می کنیم و در 50 کیلومتری آمل وارد جاده فرعی روستای نمار می شویم که حدود 25 کیلومتر جاده آسفالته پر شیب دارد و حدود ساعت 9 صبح به محل پیاده شدن از ماشین ها خواهیم رسید.(توجه داشته باشید هوا در هر دو روز به احتمال زیاد بارانی است)

پس از رسیدن به پارکینگ و جدا شدن از ماشین ها با نیم ساعت کوهپیمایی به دشت دریوک می رسیم و کمپ خود را برقرار می کنیم  و وسایل خود را در چادر ها گذاشته و به سمت آبشار دریوک می رویم . پس از بازدید از بلندترین آبشار زمینی ایران دوستانی که قصد صعود به قله تاجکوه را دارند حرکت کرده و بقیه دوستان به کمپ بازمی گردند و می توانند تا زمان بازگشت بقیه از زیبایی ها و آبشارهای متعدد این دشت بازدید کنند.

صعود و بازگشت از قله حدو 5 ساعت زمان خواهد برد.

شب را در دشت خواهیم بود و صبح روز بعد با طلوع آفتاب از خواب بیدار می شویم و پس از صرف صبحانه و جمع آوری کمپ به سمت ماشین ها حرکت خواهیم کرد و پس از سوار شدن به ماشین ها به سمت روستای وانا حرکت می کنیم و از مسیر روستای وانا به روستای شاهانداشت می رویم و از بلندترین آبشار استان مازندران ، آبشار شاهاندشت بازدید می کنیم و بعد از آن کمی صعود کرده و از قلعه ملک بهمن هم بازدیدی کرده و پس از آن به سمت تهران حرکن می کنیم و انشالله ساعت 18 در تهران خواهیم بود

شماره تماس: 09123465837         ایمیل:sina.hassanalizadeh@gmail.com            

اولویت با اعضا رسمی گروه است .(شرایط عضو شدن)

عضو کیست: عزیزانی که حق عضویت سالیانه یا شش ماهه خود را پرداخت نموده‌‌اند.

داشتن کارآموزی کوهپیمایی برای شرکت در برنامه های گروه الزامی است

کارت بیمه ورزشی: داشتن کارت بیمه ورزشی سال 98 برای تمامی شرکت‌کنندگان لازم است. لذا دوستانی که تا به حال کارت بیمه را دریافت نکرده‌اند لطفا از طریق لینک زیر تهیه نمایید:

http://insurance.ifsm.ir/UserOnline/Login

 

www.autclimbing.com

 

دسته ها: سال 1398, شش ماه اول سال 1398 | برچسب ها: | تعداد نمایش: (2167) | بازگشت

پست بر روی نظر

News Forex
123movies