https://upscalerolexs.com
دات نت نیوک

برچسب ها

عضویت در خبرنامه

نام

شرح فراخوان

04

قله قلعه ماران و منطقه خالد نبی - اردیبهشت ماه

پست بر روی
اطلاعات کلی برنامه
عنوان برنامه قله قلعه ماران و منطقه خالد نبی نوع برنامه کوهنوردی
سطح برنامه سبک+ سطح فنی برنامه  ندارد
تعداد روزهای برنامه 3 روز وضعیت شب مانی دارد (چادر)
زمان اجرا 12 تا 14 ارديبهشت محل قرار ساعت 00:00 روز 12 اردیبهشت میدان ونک
مهلت ثبت نام جمعه 7 اردیبهشت آخرین زمان کنسل کردن

یکشنبه 9 اردیبهشت

هماهنگ کننده برنامه سينا حسنعلي زاده راهنمای فنی برنامه عاطفه قاسم نيا
هزینه تقریبی 130 هزار تومان  وسیله حمل و نقل میدل باس
حداقل افراد ثبت نامی 15 حداکثر افراد ثبت نامی 20
شماره کارت واریز وجه

6104337862269949

سینا حسنعلی زاده

مبلغ واریزی جهت ثبت نام 100 هزار تومان 
هزینه کنسل کردن 60 هزار تومان
موقعیت جغرافیایی منطقه

قلعه ماران یا قلعه موران یا دژتاکی قله‌ای مخروطی به ارتفاع ۲۴۳۰ متر است که در جنوب غرب شهرستان رامیان واقع شده‌است از امتداد رشته کوه های البرز شرقی بوده و قله ای نیمه جنگلی است که سر چشمه رودهای جادره - خاک پیرزن - قره چای - پشمکی می باشد از فراز آن قله های شاهوار - کهکشان - النگ دیده میشود .در بالای این قله زمینی مسطح به مساحت ۳ کیلومتر مربع قرار دارد به این پهنه ی وسیع به اصطلاح (کاسه) می گویند که در طول تاریخ پایتخت و مرکز برخی حکومت‌ها بوده‌است که از مهمترین ان‌ها می‌توان به پایتخت ییلاقی سلسله اشکانیان اشاره کرد در حال حاضر دو کلبه یا آرام گوسفندان که به دست چوپانان از درختان جنگلی ساخته شده، در آن واقع است . قلعه ماران قله ایی است با دیوارهای صخره ایی کم نظیر و شاید هم بی نظیر پر از چشم انداز و مناظری که هر بیننده ایی را مدحوش خود می کند دور تا دور آنرا دیوارهای صخره ایی فرا گرفته است و فقط از ضلع شرقی آن می توان به قله صعود کرد برای رفتن به قله کوهنوردان عموما از روستای پا قلعه و یا از روستای خاک پیرزن صعود می کنند که هر کدام جاذبه های خاص خودش را دارد. البته هر کدام از این مسیرها راههای فرعی دیگری هم دارند. از مسیر پا قله حدود ۳-۲ ساعت و از مسیر خاک پیر زن حدود۶-۵ ساعت طول می کشد زمانیکه بالای قله می رسید با دشت نسبتا وسیعی روبرو می شوید که در فصل تابستان چراگاه گله داران محلی است. خود این دشت جا های دیدنی زیادی دارد که از جمله سنک های شکل گرفته در اثر آب باران ، برف و باد حفره ها و چاهها که غار نوردان را به جلب می کند.پوشش گیاهی منطقه شامل درختانجنگلي از قبیل توسكا,انواع بلوط, ازگيل وحشيوليك گل هاي پامچال ، لاله واژگون ، گل شير سگ ,گیاهی به نام بلندجر ,گل پر...میباشد .پناهگاه قلعه ماران در ضلع شمالی قله ی قلعه ماران واقع شده و برای رسیدن به این پناهگاه از روستای باقرآباد نیز دسترسی وجود دارد.

 

گورستان خالد نبی

گورستان و زیارتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی و در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبد و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده‌است. قله کوه گوگجه داغ که در بین مردم به قله «قدرت» یا گوج (گوژ) به زبان ترکی نیز معروف است، حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. رشته کوه گوگجه داغ از مشرق به کوه‌های بابا شملک و از شمال و غرب و جنوب به هزار دره اطراف پیوسته‌است.

 

راه ارتباطی زیارتگاه خالد نبی کوهستانی بوده، ولی از طریق کلاله و تمرقره قوزی تا آن محل راه دشواری نیست. به دلیل دوری راه و فقدان وسیله نقلیه و کمبود تسهیلات رفاهی در محل و همچنین گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان، بهترین زمان برای دیدار از آن، ماه‌های فروردین و اردیبهشت است.

 

در نزدیکی و پایین‌تر از بقعه خالد نبی، بقعه‌های عالم بابا و چوپان عطا و دره‌ای بنام پنج شیر و همچنین چشمه خضر دندان قرار دارند. طبق روایات رایج بین اهالی، عالم بابا پدر همسر خالد نبی و چوپان عطا، شبان خالد نبی یا یکی از اولیای گمنام یا یکی از همراهان وی بوده‌است، که همگی آنها مورد توجه و احترام ترکمن‌ها هستند.

 

در قسمت شرق بقعه چوپان عطا و پیوسته به آن و بر روی یک رشته تپه ماهورهای خاکی که ارتفاع آنها به مراتب کمتر از ارتفاع محل مرقد خالد نبی است، گورستان عظیمی دیده می‌شود که حدود ۶۰۰ سنگ مزارهای استوانه‌ای تا ارتفاع حداکثر ۲ متر در آن دیده می‌شود

هواشناسی و مسیر GPS

لینک هواشناسی :

https://ir.freemeteo.com/weather/kuh-e-qaleh-maran/7-days/list/?gid=6677057&language=english&country=iran

وسایل لازم

1. کفش کوهپیمایی
2. بادگير و پانچو
3. لباس گرم(بدلیل کمپ در قله ضروری است)
4. باتوم
5. كلاه وکلاه آفتابگیر
6. عينك آفتابی
7. کرم ضدآفتاب
8. چراغ پيشاني باباطري اضافي
9. بطري آب يك ونيم ليتري پر
10. فلاسك چاي درصورت تمایل

11. دستمال كاغذي و روزنامه
12. تنقلات و میوه
13. کمكهاي اوليه شخصي
14. کوله حمله
15. کیسه خواب
16. زیرانداز
17. کوله
18. چادر و غذا به صورت گروهي هماهنگ مي شود.
19. كارت بيمه ورزشي سال 97
20. داروی خاصی اگرمصرف می کنید

توضیحات لازم

انشالله چهارشنبه مورخ 12/02/1397 ساعت 00:00 از ضلع شرقی میدان ونک با وسيله نقليه تهيه شده به سمت رامیان گلستان حركت خواهيم كرد و حدود ساعت 8 صبح به روستای پا قلعه خواهيم رسيد. برنامه اول ما صعود به قله قلعه ماران می باشد و بعد از صرف صبحانه در روستای پاقلعه به سمت قله حرکت خواهیم کرد و از ارتفاع حدود 1200 متر صعود خود را آغاز خواهیم کرد. پس از عبور از جنگلهای دامنه کوه و پس از پیمایشی در حدود 4 ساعت به بالای قله قلعه ماران خواهیم رسید و پس از دایر کردن کمپ در بالای قله بقیه به گشت و گذار در جنگلها و مراتع بالای قله خواهیم پرداخت.

صبح روز پنجشنبه راس ساعت 5 صبح بیدار شده و پس از صرف صبحانه و جمع آوری چادرها به سمت پایین قله حرکت کرده و در حدود ساعت 9 در روستای پاقلعه خواهیم بود از این منطقه به سمت منطقه خالد نبی حرکت خواهیم کرد و در دشتهای زیبای منطقه پیمایش مختصری خواهیم داشت و پس از بازدید از منطقه در ساعت 20 به سمت تهران حرکت خواهیم کرد و انشالله حداکثر تا ساعت 6 صبح روز جمعه به تهران می رسیم. 

تماس با هماهنگ کننده
شماره تماس: 09123465837 ایمیل: sina.hassanalizadeh@gmail.com

اولویت با اعضا رسمی گروه است .(شرایط عضو شدن)

عضو کیست: عزیزانی که حق عضویت سالیانه یا شش ماهه خود را پرداخت نموده‌‌اند.

داشتن کارآموزی کوهپیمایی برای شرکت در برنامه های گروه الزامی است

کارت بیمه ورزشی: داشتن کارت بیمه ورزشی سال 97 برای تمامی شرکت‌کنندگان لازم است. لذا دوستانی که تا به حال کارت بیمه را دریافت نکرده‌اند لطفا با مراجعه به آدرس ذیل آنرا تا 72 ساعت قبل از روز برنامه تهیه نمایند. تهران، خيابان شهيد مفتح، خيابان ورزنده فدراسيون پزشكي ورزشي شماره تلفن 83826 داخلی 104 (ساعت 8 تا 15)
www.autclimbing.com

 

دسته ها: سال 1397, شش ماه اول سال 1397 | برچسب ها: | تعداد نمایش: (3380) | بازگشت

پست بر روی نظر

News Forex
123movies